Subotica Sajam
Subotičani rado kupuju na pijacama
30.05.2016

Na pijacama u Subotici češće kupuju žene (57%) nego muškarci (43%). Prosečan kupac na pijacama kojima upravlja JKP „Subotičke pijace"  kupuje za blizu tri (2,97) člana domaćinstva, a na ove tradicionalne prostore za trgovinu najčešće ide subotom (69%). 

Ovo je samo mali deo rezultata istraživanja koje je Poslovno udruženje „Pijace Srbije" realizovalo krajem 2015. i početkom 2016. godine, na slučajnom uzorku od 823 ispitanika na pijacama u osam gradova u Srbiji (Beograd, Pančevo, Niš, Kragujevac, Kruševac, Užice, Sombor i Subotica).  Kompletni podaci o rezultatima ovog opsežnog istraživanja, prvog koje je istovremeno sprovedeno u velikom delu Srbije, biće prezentovani na tematskoj raspravi koju Poslovno udruženje „Pijace Srbije" 10. juna organizuje u Pančevu.

Redakcija „Informatora" ekskluzivno objavljuje deo rezultata istraživanja koji se odnosi na kupce na pijacama kojima upravlja Javno komunalno preduzeće „Subotičke pijace".

Prema rezultatima ovog istraživanja na subotičke pijace istim intenzitetom (podjednako) kao i ranije odlazi gotovo polovina, odnosno 47% ispitanika. Češće ide 22%, a ređe 31% ispitanika.

Subotičani na pijacama najčešće kupuju povrće (80%), potom voće (74%), a na trećem mestu su sveže pileće meso i jaja (46%).

Prosečan kupac na pijacu ide najmanje jednom (između 1 i 2 puta) nedeljno (45%), a obično potroši između 500 i 2.000 dinara.

Kupci na pijacama kojima upravljaju JKP „Subotičke pijace" su vrednujući po kvalitetu namirnice kojima se snabdevaju na pijačnim tezgama najbolje ocenili domaće voće i povrće. Gotovo tri četvrtine (74%) ispitanika najviše voli da kupuje direktno od proizvođača, a čak 47%  kaže da najčešće kupuje od njemu poznatog proizvođača.

Oko 71% anketiranih kupca se artiklima koje kupuje na pijacama redovno ili povremeno snabdeva i u supermarketima. Najznačajniji razlozi koji ih motivišu da kupuju u supermarketima su: duže radno vreme (36%), mogućnost bezgotovinskog i odloženog plaćanja (21%),  kompletnija ponuda, odnosno mogućnost kupovine više različitih artikala na jednom mestu (17%) i besplatno parkiranje (13%).

Samo 10% ispitanika je kao razlog odlaska u supermarkete navelo - povoljnije cene.

O kompletnim rezultatima istraživanja redakcija „Informatora" će Vas informisati u narednim brojevima lista.

Povratak...

copyright © 2009  Subotičke pijace  all rights reserved
početna          o nama          pijace          informator          kvalitet          barometar          javne nabavke          kontakt         

menadžment

istorija

o subotici

dokumenti

 

 

mlečna

zanatska

voćna

teslina

zelenac

kvantaš