Od 15. do 17. maja ove godine, Beograd će biti domaćin konferencije Svetskog udruženja veletržnica (World Union of Wholesale Markets – WUWM). Tema kongresa će biti “Izazovi u lancu snabdevanja svežom hranom”, a očekuje se da će u tri programske celine ovog skupa učestvovati više od sto predstavnika veletržnica i tržnica iz celog sveta.
Svetsko udruženje veletržnica je organizaciju ovogodišnje konferencije poverilo najvećoj Srbije, pijačnoj upravi u Srbiji, Javnom komunalnom preduzeću „Gradske pijace\“ iz Beograda, koje je član ove asocijacije više od deset godina.
U radu konferencije će, kao novi punopravni član, učestvovati i Poslovno udruženje pijaca Srbije. U aprilu prošle godine Svetsko udruženje veletržnica je verifikovalo aplikaciju Poslovnog udruženja „Pijace Srbije“ za članstvo u ovoj asocijaciji. Najvećoj organizaciji ove vrste u svetu tako su se kolektivno pridružila 24 preduzeća koja se bave pijačnom delatnošću iz gotovo cele Srbije, među kojima je i Javno komunalno preduzeće “Subotičke pijace”.
Svetsko udruženje veletržnica (WUWM) je neprofitna organizacija, koja ima za cilj da promoviše međunarodnu razmenu informacija o veletržnicama i tržnicama (pijacama na malo), kao i da razmenjuje iskustva i znanja, kako bi dalje unapredilo pijačnu delatnost. Sedište WUWM-a je u Hagu (Holandija), a ova organizacija okuplja veletržnice i tržnice (pijace na malo) iz celog sveta.
Kada je reč o pijacama na malo, jedna od najznačajnijih aktivnosti Svetskog udruženja veletržnica je međunarodna kampanja “Volim moju pijacu” (Love your local market) u kojoj učestvuje oko 4.000 pijaca iz celog sveta. Cilj kampanje je očuvanje tradicije i kulture pijačne prodaje kao značajnog kanala distribucije kvalitetne i bezbedne hrane, negovanje poverenja između proizvođača i kupaca, kao i promovisanje pijaca kao važnog turističkog simbola svakog grada.
JKP “Gradske pijace” iz Beograda su se ovoj svetskoj akciji pridružile manifestacijom “Beogradski noćni market”, a Poslovno udruženje “Pijace Srbije” će nastojati da ove godine kampanju “Volim moju pijacu” proširi i na druge gradove u Srbiji.